دوشنبه ۳۰ مهر ۱۴۰۳ - ساعت :
۳۱ مرداد ۱۴۰۳ - ۱۶:۳۲

فیلم | ادای احترام پوتین به قرآن در مسجدی در چچن

فیلم | ادای احترام پوتین به قرآن در مسجدی در چچن
رئیس‌جمهور روسیه در بازدید از مسجد حضرت عیسی(ع) در شهر گروزنی چچن، یک نسخه از قرآن کریم را که با طلا تزئین شده، به مسجد هدیه داد و این کتاب آسمانی را بوسید.
کد خبر : ۶۶۹۶۶۸

به گزارش صراط به نقل از ایکنا، ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهور روسیه شامگاه سه‌شنبه در سفری از پیش اعلام نشده وارد منطقه خودمختار چچن شد و با رمضان قدیروف، رهبر چچن دیدار  و از مناطقی در این کشور بازدید کرد.

 
ولادیمیر پوتین، در این سفر از مسجد حضرت عیسی در شهر گروزنی این کشور بازدید کرد.
 
رئیس جمهور روسیه در این بازدید یک نسخه از قرآن کریم را که با طلا تزئین شده، به مسجد حضرت عیسی(ع) که اخیرا در گروزنی ساخته شده هدیه داد.
پوتین قبل از اینکه قرآن را در آغوش بگیرد و با قدیروف و مفتی چچن عکس یادگاری بگیرد، آن را بوسید.
 
بوسه پوتین بر قرآن کریم در مسجدی در چچن
 
پوتین پیش‌تر به همراه رمضان قدیروف، رئیس جمهور منطقه خودمختار چچن از نیروهای این منطقه که خود را برای جنگ در اوکراین مهیا می‌کنند نیز بازدید کرد.
 
این نخستین سفر پوتین به این منطقه واقع در قفقاز شمالی از سال ۲۰۱۱ تاکنون محسوب می‌شود. سفر غافلگیرکننده پوتین به چچن در بحبوحه تلاش مسکو برای بیرون راندن نیروهای اوکراین از منطقه کورسک انجام شده است؛ حمله‌ای که بزرگ‌ترین تجاوز به خاک روسیه از جنگ جهانی دوم تاکنون به شمار می‌رود.
 
ساخت مسجد حضرت عیسی(ع) در ژوئن ۲۰۲۰ آغاز شد. این بنا به سبک معماری آسیای مرکزی اوایل هزاره دوم طراحی شده است. چهار درگاه به ارتفاع ۲۰ متر و چهار مناره به ارتفاع ۵۲ متر دارد. نمای آن با سنگ گرانیت سبز تزئین شده با نقش های گل ساخته شده از سنگ‌های چند رنگ و آیات قرآن تکمیل شده است. این مسجد دو طبقه است و گنجایش ۵۰۰۰ نمازگزار را دارد.
 
رئیس‌جمهور روسیه در جریان سفرش همچنین روز سه‌شنبه از آرامگاه پدر قدیروف، احمد قدیروف، رهبر سابق چچن و یک پست فرماندهی بازدید کرد. بر اساس گزارش‌های رسانه دولتی روسیه، او در پایان روز با رهبر چچن گفت‌وگو و قدیروف اعلام کرد این جمهوری ده‌ها هزار نیروی ذخیره آماده برای جنگ با اوکراینی‌ها دارد.
 
بوسه پوتین بر قرآن کریم در مسجدی در چچن
 
بوسه پوتین بر قرآن کریم در مسجدی در چچن
 
 
برچسب ها: پوتین چچن